ETHOS

Sitter här i min studiegrotta atm (mormor o morfars gillestuga) och tänkte möjligtvis börja med recensionen av Kejsaren av portugallien.. eeeeeeeeeller så kollar jag på förhäxad s.5 istället... hmm i valet o kvalet skulle man kunna påstå. Denna dag har bestått av recensionen. Eller snarare tankar på recensionen. Tankar på att börja med recensionen... snart. Men gjorde faktiskt lite nytta, tisdagar har vi ju alltid tidiga redovisningar på seminiariet i retoriken så imorse var det såklart min basgrupp som fick stå framför klassen och berätta om vår Dispositio-analys av Gustav III:s tal för införandet av ny grundlag. Första gången vi hade basgrupps-möte med just denna grupp sa jag helt krasst hur det ligger till. Jag är otursförföljd. Så eftersom ni är i min grupp behöver ni vara förberedda på att varje gång det är en extra jobbig uppgift som tar lång tid (just den vi satt och arbetade med då), kommer lottningen falla på oss. Voila! Oraklet har talat (javisst, jag ser mig själv som Pheobe som får premonotions). Vi har hittills redovisat två gånger, båda gångerna de absolut mest tidskrävande och invecklade ämnena. Gurras tal och första gången var det hur Grinde, Hellspong och Mral definierar begreppet Ethos olika. Ethos är klart det mest diffusa begrepp jag har hört på länge. Men jag gillare!

Det härliga med att vara här i uppsala är att det alltid händer något intressant. Allt från att en norrlänning sjunger en hyllningsrap till sin egen hemort, att linnea alltid verkar ha minst två ragg på samma nation som vi är på, att jag får hysteriskrattanfall tills jag knappt kan andas så att ebt inte får komma hem på en trekvart till att jag efter några öl finner mig själv prata om hur berusad jag kan bli med en teolog som precis har funnit sitt kall..
Fantastiskt är vad det är gott folk, fantastiskt!!!

laddar inför awesome kollo med underbara klassen på fredag nu!! OVER N OUT SOLDIER


sista spelning med The Ark på grönan w sis<3
(yes, jag har blivit ginger-hippie-pocahontas)

It takes a fool to remain sane


Kommentarer
Postat av: Anonym

BÄSTBÄST fortsätt skriva.

2011-09-21 @ 19:08:17
URL: http://hästar.LOVE.se
Postat av: Anonym

hallå!! jag sa; FORTSÄTT.

2011-09-23 @ 19:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0