solum homo insanus sanus manere potest

idag har jag varit gravid, ett bortglömt ragg och brutit foten. Så mycket saker kan man bara vara en dag om året. Det är denna dagen, första april! Har haft en grymt rolig dag, sprungit runt och lurat folk som en riktig liten busunge! Skönt att slippa tänka på det Stora Allvaret imorgon. Usch, jag är faktiskt riktigt nervös!! Jag brukar ju inte bry mig om plugg... Jaja, man kan ju faktiskt bara göra sitt bästa! Och hoppas på att det räcker.
Det bästa påhittet idag var nog när jag åkte till Denise jobb och konfronterade en kollega till henne. (Vi har aldrig träffats och han vet inte att jag är Denise kompis.)
Jag möter honom (K) i byggavdelningen på K-rauta:
Jag: Hej, ursäkta skulle du kunna hjälpa mig?
K: Javisst
Jag: Jag ska bygga en hylla typ... (tar en ordentlig titt på honom) Men gud, det är ju du! Hej!!
K: ööh... (uppenbart förvirrad) hej..
Jag: Men gud, känner du inte igen mig??!
K: njeaa, eller asså jo, eller neej ja vet inte riktigt... (skäms)
Jag: Men hallå, det är ju jag! Tegel? Kommer du inte ihåg mig?
K: jaha, tegel! ja nej.. asså.. tegel det brukar ju.. eller neej...
Jag: (nu småsur) Men ofta du inte kommer ihåg mig! Tegel i fredags?
K: jaha i fredags... jaaa eller asså neeej (börjar bli röd i ansiktet och tar av sig sin mössa)
Jag: Men jaha, jag trodde inte att du var så full att du inte kom ihåg mig liksom...
K: Neej men detta är ju lite pinsamt asså jag vet inte riktigt joo eller asså aaa... (pillar på sin mössa och blir ännu rödare i ansiktet)
Nu får han syn på Denise som står gömd bakom några plankor och asgarvar....
Jag trodde aldrig att han skulle tro på att han hade träffat mig förr, och det bästa av allt var ju typ att det kändes som han trodde att vi hade gjort något på tegel ;) sjukt bra dag har jag haft iaf!
Imorgon kommer bli en till bra dag har jag bestämt! WISH ME LUCK


it takes a fool to remain sane

Kommentarer
Postat av: elin

Haha vilket kul aprilskämt!!

2011-04-02 @ 13:57:20
URL: http://elonpelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0