despicable me

okej, har nu suttit och kollat eurovision- och melodifestivalsvinnare genom några årtionden. och kommit fram till att sveriges bidrag detta år är det sämsta på mycket, mycket länge. skulle faktiskt inte förvåna mig om vi vinner bara för att den är så fantastisk dålig.. jag menar, melodin är väl trallvänlig javisst, men vad hände med texten?? vem vill rösta på en smågrabb som sjunger om att han kommer att bli populär? tydligen sveriges befolkning. frågan är om resten av europa är lika sugna på lammkött som vi svenskar (läs:svenskor).
sen har jag också haft lite "så ska det låta" på hjärnan idag. vad hände egentligen med det programmet? jag älskade det när jag var mindre, tills min käre far förstörde hela grejen för mig genom att avslöja att det finns monitorer med låttexterna i studion och artisterna antagligen ändå hade övat in de flesta sånger och svar innan. men hallå, nu när man kollar så är det ju bara en klubb för inbördes beundran? var det verkligen så på min tid också? att alla artister kommer dit och sjunger MINST en av sina egna låtar bara för att promota sig själv lite. sen att de ska sjunga HELA låtar i flera minuter till nästan varenda litet svar gör ju att hela spelgrejen försvinner... den kanske aldrig ens har funnits där vad vet jag?
anledningen till varför jag nu har snöat in på ovanstående ämnen är.. vill ni verkligen höra detta? ni kan nog redan gissa. rätt! Rybak of course.. what to do! han vill inte lämna mitt huvud ifred så!

I'm having a bad bad day, it's about time that I get my way
if you take it personal that's ok
watch this is so fun to see, huh
despicable me



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0