tegeldiss

För första gången i hela mitt liv (känns det iaf som) är det jag som åker hem istället för att dra till tegel. Vilken jävla bangare jag är, när tillochmed min grabb från strängnäs drar dit. Jaja, jag litar på att ROFLMAO-crewet tar väl hand om honom. Han kunde inte vara i bättre händer, om jag får säga det själv.
Hästen tyckte att jag hade dåliga uppdateringar. so so.
Idag tog jag tag i saken. Jag ska slinga mitt hår med lite blonda slingor. Har velat göra det länge, men eftersom jag är en människa som skjuter upp allt i sista minuten (speciellt shopping, manikyr, pedikyr, skönhetsvård och dylikt.) kom det inte för mig att gå till en frisör förrens idag. Ett stort steg mina vänner. Min mor brukar vara den som bokar tid hos frissan åt mig, hämtar upp mig med bilen ngnstans, skjutsar mig dit, tvingar ner mig i stolen och sedan betalar kalaset. Eftersom jag nu har flyttat hemifrån och därmed skall betraktas som en självständig, vuxen människa bör jag alltså ta hand om mitt hår själv. Bara det att jag inte orkar bry mig. Men, idag brydde jag mig äntligen så pass mycket att jag pallrade mig ner till närmsta drop-in salong. Detta krävde stora ansträngningar av mig. Jag kommer dit, ser att slinga+klippning finns för ett mycket överkomligt pris just här och jag kliver in med säkra steg. En tjej frågar vänligt om jag vill klippa mig, och försäkrar att det finns tid. När jag får ur mig "slingning?" efter en minuts tvekan, ser hon mycket konfunderad ut och ger mig en lång blick. Efter en stunds betänketid berättar hon att eftersom salongen stänger sex, och klockan nu är närmare halv sex, hinner de inte med att färga håret på mig. Jag mumlar fram ett tack och skäms som ett djur. Jag är helt enkelt inte gjord för att vara kund på frisörsalonger, pedikyrsalonger, manikyrsalonger och allt vad det nu heter. Kan ingen komma hem och fixa håret på mig nu bara?
GONATT <3



dör

Kommentarer
Postat av: elin

haha vad söt du är hanna. funderar på att bli blond själv ;D hoppas vi kan ses snart <3 det ryktas om tegel på sportlovet? ;)

2010-02-27 @ 18:42:39
URL: http://elonpelon.blogg.se/
Postat av: elin

ja hoppas du kommer! :) jo har inte heller sportlov, men har inte skola varje dag i veckan heller, så råkar vara ledig dagen efter ;)

2010-03-02 @ 20:21:06
URL: http://elonpelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0