Om jag kunde drömma

Sitter här i min soffa och hatar mitt miserabla liv just nu. Har typ hundra graders feber (minst) och det känns som att tre stora skogshuggarmän med motorsågar vill ut ur min hals just nu. Det låter som det när jag pratar också. Najs.

Har nyss läst cosmopolitan. Varför läser man ens sådana tidningar? Hur patetiskt omvänd, frånstötande och helt verklighetsfattig samhällsbild målar inte dessa tidningar upp? Jag bläddrar intresserat igenom detta magasin, skumläser sida efter sida med sminktips, sexkalendrar, relationsexpertisråd, b-kändis intervjuer och vårens trendtips, när jag helt plötsligt sätter halstabletten i vrångstrupen. Mina ögon tåras och jag måste blinka några sekunder för att förstå innebörden i vad som står att läsa framför mina blå. Denna tidnings hela existens får mig plötsligt att må illa, jag känner en obehaglig ilning längs ryggraden och tillochmed håret på mina lår reser sig i skräck (det säger ganska mycket, eftersom jag rakade låren senast igår). Förklaringen är enkel, och jag tror att många människor därute led lika mycket som jag när de läste denna artikel.
Rubriken lyder: 6 kändispar vi aldrig glömmer.
1. Kate Moss & Johnny Depp
2. Courtney Love & Kurt Cobain
3. Jannike Björling & Björn Borg
4. Britney Spears & Justin Timberlake
5. Gwyneth Paltrow & Brad Pitt
6.... skit i resten!! Hur fanimej kan man sätta Gwyneth och Brad Pitt som ett kändispar vi aldrig glömmer, framför Aniston och Brad??? De är ju kändisparens kändispar! Det är så overkligt, otroget, frånstötande och chockerande att jag bara häpnar. Jennifer Aniston och Brad Pitt, det par alla bara väntar på ska hända igen, den anledningen till att vi alla vill se Angelina paparazzi-fotas med slitna mjukiskläder, solglajjor och en påse munkar i ena handen och en starbucks mugg i den andra med skriften "DUMPAD" över huvudet. Jag har helt tappat tro på dessa magasin. Efter att ha läst detta uppslag bläddrade jag håglöst vidare, utan att tro på vare sig sextips eller makeover repotage längre... Well, it's your loss, Cosmo!

saknar <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha FETT otippat

2010-02-11 @ 15:14:23
URL: http://paxvobiscum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0