iko iko

gah, är helt slut och helt jävla trött på att jag har otroligt små fötter. varför är min mamma hälften dvärg och hälften människa? varför har inte pappa starkare gener som hade gjort att jag åtminstone hade kunnat ha 37 1/2 i skor? nej nej, 36 är det ända som funkar, ibland på gränsen till för stora även de skorna... fan! har idag varit på shoppingdag/välgörenhetsrunda med min halvdvärg till mor. eftersom jag osmidigt nog hade klagat på vår bristande ekonomi och min dröm om ett par nya converse och en skinnjacka till våren hos min syster, var hon då tvungen att vidarebefodra denna information till min käre, ängsliga och snälla mamma som då måste förbarma sig över mig. så idag svalde jag äntligen stoltheten och följde med henne till täby c. vi visste att det skulle bli svårt. vi visste att det skulle ta tid. men att det endast skulle finnas ett enda par converse i hela täby centrum i stl 36 visste vi inte. att detta par också var gula gjorde oss inte speciellt glada. jag insåg också att det inte bara är skostorleken och benlängden jag ärvt av käre mor, utan även virrigheten och vimsigheten.. vi två tillsammans irrade runt och letade efter converse, skinnjackor och parkaskappor på de mest osannolika platserna. men det var trevligt ändå, jag kom hem med två par snygga jeansleggings och en jättefin tröja, så nöjd är jag. och både jag och andreas lyckades skriva bra resultat på högskoleproven igår också, så nu tycker jag att jag förtjänar att ligga på soffan och bara dö.

tackoheeee


vår nördhörna

Kommentarer
Postat av: elin

hanna vi får ta och shoppa någon dag snart, shopoholicen till undsättning!

2010-04-11 @ 17:22:04
URL: http://elonpelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0