gräset alltid grönare?




j
ag vill ha ett hus vid havet
där jag kan se på alla båtarna
som lägger till
jag vill ha ett hus vid havet
där jag kan höra alla måsarna
och göra som jag vill


det har varit en mycket trevlig helg och vecka med dokumentärer, glee och vårkänslor. men herregud, barn alltså. aldrig i hela mitt liv. andreas och jag var på sm-finalerna i globen i lördags och såg caperio/täby mot storvreta. eller, rättare sagt försökte se matchen mellan alla pappersflygplan, affischer och omkringspringande småglin i gångarna.. när vi är inne i tredje perioden och det är som mest intressant känner jag hur mina sista moderkänslor bara dör ut i mitt hjärta då två barn som sitter bredvid oss börjar skrika konstant, och då menar jag verkligen konstant knappt utan andingspaus, det var så att jag nästan började hoppas att ungarna skulle få andnöd och avlida, högt och gällt hur mycket täby respektive storvreta suger. jag ville bara ta upp en hagelbössa och avsluta mitt liv där och då.
bortsett från barnen har jag alltså haft en underbar vecka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0