Matematik

Vad var det för en jävla idiot som kom på Matematiken? Som ämne i skolan menar jag då. Varför ska man sitta och nöta procent och ekvationer och formler och annat skit som man ändå inte kommer använda i framtiden? Ja, okej, kan vara bra med lite grunder, men efter matten i grundskolan så räcker det väl ändå med eländet? Ska man verkligen behöva sitta och knåpa med olösliga tal i all oändlighet, fastän man går en nedrans samhällsvetenskaplig linje med inriktning språk? Vad fan har jag för nytta av det, när jag nu vill bli författare och sitta uppe i norrland i en ödslig stuga för mig själv och skriva böcker? Ingen som helst nytta, nej. Inte för att det är så troligt att jag nu blir författare men man kan ju alltid drömma sig bort.
Åter till matten. Den suger, helt enkelt. Det som störde mig mest av allt igår när Bambi satt och hjälpte mig var det faktum att jag först satt och löste ut massa ekvationer och förenklade talen. Endast för att vända sida i boken och upptäcka att jag skulle försvåra ihop de igen. Snacka om nödvändigt. Hjärnan skrynklas ju ihop till en liten pappersboll när man tvingas göra sådana här hemskheter. Inte konstigt att jag är helt död när jag ska göra andra livsviktiga saker, till exempel läsa Harry P.

Idag fick vi allihopa en glad nyhet, för ovanlighetens skull. Vi är lediga imorgon, wiho! Den dagen ska jag ägna mig åt idogt studerande. Funderar till och med på att åka till skolan för att sitta där :O:O Vilken skam, att vara i skolan när vi är lediga egentligen. Det har inte hänt sedan projektarbetets dagar, då jag och Elon djurade. Välförtjänt, må jag säga, då vi fick MVG på hela skiten. Har jag kanske glömt att nämna det? MVG fick vi. MVG. MYCKET VÄL GODKÄNT. IN YOUR FACE, KATTIS!
ah. Det var skönt att ha det sagt. Hon har ännu en gång förjävligat min vardag, genom att flytta mitt spanska till på fredag. Morgon. 8.20. När vi egentligen skulle börjat tio i elva. gz på den. Epic fail snarare.
Men eftersom vi nu är lediga imorgon kan jag göra det jag trivs bäst med hela denna eftermiddag, för att sedan tillbringa nattetiden med att göra det som jag trivs sämst med att göra. Alltså, läsa Harry P nu och i natt studera.

Först ska jag åka och hämta Gula Faran hos min käre broder, och därmed dedikerar jag denna avslutande bild till käre Osakur:



Kommentarer
Postat av: elin

haha verkligen IN HER FACE!

<3

2009-05-06 @ 17:11:07
URL: http://elonpelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0