modig som en gnu?

My deepest horror
and I know I aint supposed to cry
I'm safe from sorrow
Let me down gently
let me down gently
  let me down gently..
I'm too young, too afriad of heights to make the jump and fly

Kom och tänka på en kul sak som hände i lördags på den där festen i skarpäng. När jag var lite förfriskad kom vi på att jag hade glömt en fantaflaska nere i källaren där en stund av kvällen hade spenderats. Glad i hågen som man var skuttade jag lite småfnissande ner för trappan, och fram till dörröppningen. Får redan innan jag kliver in i själva rummet syn på den kvarglömda flaskan i fråga, och skrattar till för att sedan högt och ljudligt utbrista för mig själv: "Ja, där är den ju!" och sedan garva lite till åt min egen glömskhet. Vid detta laget hade jag nu tagit de två steg som krävs för att komma in i rummet, och helt oförhindrat kan se sofforna som finns till höger. Därför vrider jag lite snabbt på huvudet, och inser att rummet inte är tomt. Det sitter cirka fyra smått chockerade och roade personer bekvämt i soffan, endast för att bevittna detta fullständiga stolpskott som kallar sig Hanna. Jag hinner dock aldrig se eller höra deras förmodade skrattanfall, utan sliter snabbt åt mig flaskan och mumlar ett "hejhej" innan jag så fort jag bara kan lämnar rummet.
Jag kommer inte bli förvånad om naturnördarna på Åva snart kommer invardera vår skola för att hämta mig till närmsta psykhem. Det var helt enkelt en trevlig utskämningskväll, nästan i stil med "SPRING" eller dylika gnu-händelser.

Vill även dedikera en tanke till Hästen, som just nu sitter och kämpar med vår spanska läxa. Hon är riktigt duktig på spanska hon! (läs: jag skriver av dig imorgon, equus!)

Har btw kollat innebandy från Västerås idag. (ohoj!)
Bästa citatet nånsin:
"En kavalkad av målsumpning" (Kokochas beskrivning av Västerås spel) Stämde dock ganska bra in, förutom en grym Mattson!

Slafa sött mina soldater!

Kommentarer
Postat av: emilie

du kunde ju ha skrivit av mig, OM DU HADE KOMMIT! var fan håller du hus kvinna? behöver ju dig...........................................

2009-01-13 @ 18:56:32
URL: http://paxvobiscum.blogg.se/
Postat av: hanna

sry hästen, det är inge vidare här inte. saknar dej <3

2009-01-15 @ 21:26:42
URL: http://proculesteprofani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0