svälj och kör

Ja, ni vet nog alla att kvällen i onsdags är en liten dimma. Men trevlig dimma för min del, vet inte men kanske gjorde så att andras dimmor blev lite mer åt det tråkigare hållet. Sånt är livet!
Det trevligaste som hände var nog att jag "tappade bort" min scarf. Upptäckte dagen efter att den absolut inte gick att finna i mitt hem. Kom fram till att jag måste glömt den hos casa Rocksten. Elon kom hit, och vi skulle projektarbeta. Hon fick mig att brutalt inse sanningen. Jag hade tydligen frågat om jag skulle ha scarf eller inte inne på tegel, när vi stod i garderoben. (Garderob? Tänkte jag och försökte återkalla detta fina minne. Misslyckades.) Eftersom elon inte tyckte att jag skulle ha scarf måste jag alltså ha lagt in den i garderoben. Men däremot inte fått med den hem. Efter några tårar och missnöjda utrop här hemma kollade jag för säkerhetsskull igenom väskan igen (som jag hade letat igenom tidigt på morgonen). Där låg den, alldeles röd och fin och riktigt sken i väntan på mig. Min älskade scarf är alltså återfunnen!
Det var otroligt trevligt att vara hos Bambi innan också, även om jag bestämt skulle häva i mig dricka och sedan försöka föra ett normalt samtal med el papichulo som kom hem i lagom tid till "I kissed a girl" och allmänt omkringhoppande. Gick väl sådär kan jag tänka mig.
Elon och Bambi var dock inte mycket bättre än mig, enligt mitt tycke då. Bambi vinglade runt med en kamera i handen, och satte sig tillslut till rätta i soffan med halvöppna ögon och lite dregelvarning i mungipan. Elon dansade runt på det hala (?) golvet och ramlade lite då och då. När mäti och alle kom kan det alltså inte ha varit en alltför vacker syn där ute i garaget...

Hade dock en svår saknad. För det första Marre, som alltid har varit min slir- och bundsförvant när det gäller onsdagar på bruket. Fällde nog en och annan tår inne på toan tillägnad henne. Sen så var det en liten kissi, som nu har blivit stor, men också sjuk. En till som är sjuk är min käre häst! Saknar henne brutalt just nu, och igår var det nästan outhärdligt. Under den tiden jag fortfarande var vid någorlunda medvetande iaf. Spring spring spring!

Träningen igår blev som förväntat en allmänhetens åkning för min del. Men det kan vara bra det också ibland.
Idag och ikväll är det vilokrav som gäller. Aladdin, Cave Supinum och kanske möjligtvis lite ostbågar på det. Bara för att lindra mig själv!

FRED UT

Kommentarer
Postat av: elin

Svälj och kör ja!

haha, golvet var faktiskt halt!! ;)

2009-01-31 @ 12:22:20
URL: http://elonpelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0