Lyra Silvertunga

Ja, så sitter man här igen. Nersjunken i soffan, med sing a long reprisen på teven och fejjan på datorn. Smaskar i mig det sista av julgodiset. Och den där vardagskänslan kommer över en. Nytt år, nya drömmar och nya förväntningar. Men tror att detta år kommer bjuda på många trevliga, och kanske otrevliga överraskningar.

Har spenderat denna dag på ett otroligt gynnsamt och meningsfullt sätt. La mig i soffan, tog fram min gode vän Den Skarpa Eggen och började läsa. Hann väl komma till Iorek Byrnison och grabbarna när mina ögonlock tungt föll ihop. Därefter väntade ett stadie av total koma och maxat dregelläge. Snuvig är man också. Så, mysigt var det att vakna upp en timma senare i en pöl av diverse kroppsavsöndringar. Mums!

Nu såg jag att det snart är Top Model 11 på trean, kan bli kvällens höjdpunkt. Det och mitt väntade sms från Hästen, som ännu inte svarat. Hoppas hon överlevde nattens eskapader på Bruket. Men en äkta hästsoldat som den kvinnan borde stå pall för trycket.

Hade en fruktansvärt trevlig kväll med mina vackra små Gnuar igår. Trots pinsamma diskussionsämnen och många trötta hostningar var det som en bal på slottet. Alldeles, alldeles..underbar! Nyårsnatten har blivit ältad jag vet inte hur mycket nu, vilket betyder att vi är redo för nya strapatser. Tycker dock att det är så trevligt att umgås mycket med dessa söta gnuar såhär på lovet!

Nej, dags att återgå till Sing a long, eller kanske boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0