När jag skulle få sova hos dig Annabell

PROJEKTARBETE IN MY <3

Igårkväll hände två roliga saker. Det första var att jag kom vid elvatiden på att jag måste byta lakan i sängen. Dom har blivit lite gamla sådär... Min mor hotar med att ringa Antisimex om jag bäddar rent så ofta som jag egentligen vill (läs: orkar). Nu var det iaf dags. Det är ett konststycke utan dess like, det här med att bädda. Alla gör på sitt eget finurliga sätt. Mitt sätt är inte på något vis finurligt eller speciellt, utan bara klumpigt och mysigt. In med skiten i påslakanet bara, strunt i att lakanet ligger helt skevt och har skrynklat sig en massa, det blir ändå platt sen när man ligger på det. Nu stod jag iallafall i mitt rum och kämpade. Hade dock denna gång något för mitt slit, eftersom jag hade grävt fram de vackraste lakanen i vårt röriga linneskåp. (Jag tänkte först använda termen "bäddset", men kom på att inget av delarna setet består av hör ihop...) Bara det gav mig svettningar och jag var tvungen att sätta mig ner efter att ha gått upp för trappan för att dra några djupa men rossliga andetag. När jag nu stod som bäst och slet med mitt mästerverk av sprudlande färger, kommer mor min in för att fråga vad i sjuttsingen det är som låter som en ångvält. Då får hon en rörande syn framför sig. Jag står mitt bland olikfärgade gamla lakan och påslakan, flämtade som en brunstig flodhäst och med glansiga röda kinder. Min käre mor låter höra ett förvånat utrop som snabbt övergår i en suckande "nämen...Hanna..." och vänder sig sedan snabbt om för att gå. Jag försöker högt deklamera mitt konstverk och följer raskt efter henne med en kudde och örngott i näven. Spatserar i hennes kölvatten medan jag desperat försöker få henne att förstå hur vackert det blir. Kuddjäveln är lite för stor för örngottet och jag trycker hårdare i ren panik. RIIITCH så har mormors örngott från tidigt 60-tal fått sig en ordentlig reva. Mamma vänder sig om med en enda besviken blick på mig, och tar sedan till trösten med ett bloss. Far min får syn på min lilla halvtrasiga kudde i handen och suckar tungt. Jag inser att det är klokt att fly upp till mitt eget rum. Där väntar en strålande syn. Ett rödblommigt täcke, ett pippi långstrump täcke i alla färger, en trasig himmelsblå kudde, en röd och en vit med röd text på. Som gräddet på moset får allt en fin grund av ett brandgult gammalt utslitet underlakan, beräknat bäst-före datum sent 70-tal. Allt detta gör ett helhetsintryck av en hippie på LSD tillsammans med min bruna fondvägg i bakgrunden.
Jag sov otroligt gott inatt kan jag säga.
Det andra trevliga som hände var att jag läste HP 4, där jag hittade värsta triumfen. För er som är intresserade och har läst alla böcker kan jag säga sid 715 rad 22 (ELVAN KOMIGENU) Jag fick seriöst en bok-orgasm.

FRED UT!!!

Kommentarer
Postat av: elin

projektarbete <3



haha, roligaste kommentaren idag : Elin, jag fick orgasm igår!

xD

2009-02-09 @ 21:21:12
URL: http://elonpelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0