EN BIL

Sitter nu här och slappar, efter en hetsig vecka med projektarbetet som främsta uppgift. Har även fått något knäppt i halsen som gjorde att jag kollapsade på träningen i onsdags (kanske inte så bra att träna när man hostar upp halva hjärnan typ) och kändes som att någon hade stoppat ner en korv i halsen på en. (Nej, hästen, jag talar inte om "elvan" nu!). Det är lite bättre nu men, som min käre syster uttryckte sig när jag låg hemma i soffan och försökte andas lugnt, det känns som att det sitter ett litet djur där och låter lite. Min mor sa att det kan vara bronkit. Tycker det låter som ett bra namn på djuret där. Ser ett litet sött råsa fluffigt monster som låter: BRONK BRONK!!

Eftersom fortfarande inte riktigt kan använda min vackra strupe fullt ut så är jag ikväll bara hemma och chillar. Har haft en trevlig familjemiddag som följdes av mitt favoritprogram, På Spåret! Längtar till nästa fredag då Filip och Fredrik har sin semifinal. Håller starkt på dom. Efter detta och Lets Dance, tog jag och bror min beslag på X-Trailen och begav oss på en uppeguppguppgupptäcksfärd till Hägernäs. Och ja, det var endast Robert Broberg som ljöd i högtalarna. Var tvungen att ta ett ärevarv runt margretelund för att lyssna riktigt ordentligt på mina gamla favoritlåtar. Grymt. Efter en farlig körning till "Farbror Anders" i nittio på femtioväg vid favvan började jag komma tillbaka till verklighetens grymma sanning och vände hemåt igen. Jag tror att jag har fått min lust att lyssna på texter och ha någon vits i låtarna av Broberg, mästaren själv. Konstigt egentligen, han var min största idol hela barndomen. Sedan kom Ola Salo. De är väl kanske lika i ett konstnärs-karakteristiskt sätt, där båda tycker om att förvränga och leka med meningar och betydelser. ÄLSKAR DET!

Tänkte dedikera en tanke till världens bäste projektarbetsvän, nämligen Elonpelon. Också till världens segaste människa, grattis. Du kommer få ett pris av mig en vacker dag. Mäti, det finns nog inte någon som aldrig skulle hinna ikapp dig vid skåpen. Hästen, du finns alltid i mitt hjärta, du och Eugenia delar på ett alldeles särskilt hörn där längst inne. Kan hända att du måste slåss för att få vara kvar, hon håller på att konkurrera ut dig. Hoppas det går bra med Röda Faran ikväll, tänkte i synnerhet på Bruna rosen, råsa strumpan och ELVAN såklart.

Imorgon är det match!....som jag ska kolla på... Men jag och mor har en liten plan för morgondagen. Kan bara säga att det har något med BRONK att göra! Kommer bli garanterat grymt <3

Saknar Marre förresten. (Nej, ni får inte sluta läsa än...) Styrde mina steg mot Täby C idag, tillsammans med mina kära vänner Matilda och Jeni. Vi satte oss för att dricka lite (fitt)te och snacka skit. Alltid trevligt. Och fick ett mejl av Matilda där hon skickade en länk till Marina läroverkets blogg från deras skepp. Blev alldeles tårögd när jag fick se Marres inlägg, och avslutning "Over and out". Det hade även hälsats till mig att hon saknar mig och hört om min överraskningsfest. :'( KOM HEM BARA!!

Det lilla barnet sitter och ritar... EN BIL!
Då kommer Farbror Anders in
Vad ska nu det där va för nånting då??
EN BIL, säger det lilla barnet då
nänänänä, liknainte en bil, säger Farbror Anders då
Jamen, jag är inte ute efter det
jag är mer ute efter själva farten alltså
själva, uttrycket alltså
själva rörelsen alltså.
Du, Farbror Anders, här haru tjugo spänn
ta en taxi, kom aldrig mer igeen!
FARBROR ANDERS
FAR ÅT FANDERS

Robert Broberg, SÅKLART

Over AND OUT

Kommentarer
Postat av: elin

det är ju du som är den bästa projektarbetsvännen ju ! ;)

haha (fitt)te xD

2009-02-06 @ 23:24:53
URL: http://elonpelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0