Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav

Igår chockerade jag och cillercarl världen genom att sätta oss i gula faran och åka typ 300 meter från hans hus. Nämligen till en parkering på andra sidan skogen. Målet var skogen. Målet var gult. Målet var KANTARELLER! Ja, ni hörde rätt. Jag fick med mig den lille pojken ut på svampäventyr. Och kantareller, det fann vi! Carl klampade runt som en mindre tjur i denna skärgårdstadsskog som han påstod sig hitta i, medan jag trippade efter med svampögonen på. Det är väl ingen som blir förvånad när jag säger att det var jag som stod för finnandet, plockningen, rensningen och ätningen av dessa underbara gyllengula godsaker. Vi hann även med att komma vilse, sitta på ett berg och babbla med vinden susandes i talltopparna, och jag mitt klantarsel hann med att trampa på en stor gren som absolut skulle gå av på mitten och flyga rätt upp i huvet på mig. Det kanske är därför jag är så trött idag...
Kul kräftis i fredags, eller? haha, spårade lite väl tidigt så det hann aldrig riktigt bli den där drömkvällen som alla hade hoppats på. Förloppet under kvällen var ungefär; Middag med snaps, tequila, öl och cider, Femkamp med snaps, tequila, öl och cider, Ölspelet med snaps, tequila, öl och cider. Hemgång (hemsläpning) för samtliga deltagare. Hur sjönk vasa? Botten upp!
Jag hoppas att denna vecka verkligen ska bli bättre än den föregående, eller bara lite mysigare. Har varit dåligt med mys och för mycket flängande i veckan som gått Jag ska bara jobba, träna och mysa framöver, hoppas jag.



jag är så jävla glad över att jag har henne som alltid livar upp mig på jobbet iaf, och massa andra.


Kommentarer
Postat av: jag saknade dig jättejättemycket på jobbet idag :'( <3

2009-09-14 @ 19:54:32
Postat av: kajza

ojd¨, jag fattade inte först att man skulle skriva här! ^^ puckomig!

2009-09-14 @ 19:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0