Trött

Idag är jag trött och har ont i magen. Inte mycket som är rätt här helt enkelt.
Jag har varit på så dåligt humör på sista tiden så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Igår på träningen kändes bakfyllan av. Vi skulle göra trettio upphopp på läktaren innan träningen. Efter cirka femton stycken hade mina lår skrumpnat ihop till russin, ni vet så som dom ser ut i ungsvarma lussebullar. För att försöka dölja mitt otränade yttre tvingade jag min kropp att fortsätta, vilket resulterade i extrem mjölksyra och skakiga stolpar till ben som sedan skulle ta mig från läkaren och ut på planen. Det som var det jobbiga i detta är att på torsdagar har herrlaget träning innan oss. Och där finns det några godbitar att hämta, ni alla vet nog vem jag syftar på i huvudsak. Så jag stapplade ner för trappan och kröp över sargen långsamt och mödosamt, där innebandystickan fick tjäna sitt syfte som käpp dagen till ära. Mitt minspel under hela denna process var nog något som av högsta grad charmade herrarna, om dom tycker om åsynen av torterade grymmlingar (nivet, dom elaka i bumbibjörnarna) som försöker skratta bort smärtan samtidigt.
Träningsvärk idag? Nej då. Varför skulle jag ha det?


Igår sa Julle något väldigt roligt på naturkunskapen. Allas vår Börje, i synnerhet hästens, låter exakt som en smurf. Den där äldre smurfen med lite skägg. Min arma magen vred ihop sig av skratt varje gång han kom upp i den där tonarten där smurffaktorn tog över. Mitt arma revben klarar snart inte av mer garv. Ni som läser detta och har Börje i något ämne, snälla tänk på det nästa gång han står där och pratar om svampar som äter bajs eller något annat trevligt.

Jag och Satamaja har idag fokuserat oss på expedition Lungsjön. Det kommer bli så sjukt najs. Hoppas att det finns några arma stackare där ute som vill hänga med, annars lär det bli jag, sati, norrlands-fabbe och patric på dubbeldejt i källaren. Åhnej.

Nej, nu ska jag hem och drömma om Svante<3

Pax Vobiscum!

PS. Saknade hästen så mycket idag att jag funderade på att köpa en cola och kexchoklad endast till hennes ära. Men när jag fick syn på snusklubbornas vackert glimmande i lampskenet ändrade jag mig snabbt som ögat. DS.

Kommentarer
Postat av: emilie

satans snusklubbor, de tar över din magsäck..... <3

2008-12-01 @ 00:04:19
URL: http://paxvobiscum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0