Planer, drömmar och fantasier

Denna dag har varit nöjd. För nöjd.

Igår spenderades kvällen hos garmis tillsammans med sati, flodby och värden själv såklart. Godis var ett måste, Stjärnor på Is och Tack gode gud likaså. Efter isduellen var avslutad stängdes dock teven av och det var tid för prat. Jag höll låda som vanligt med Flodby och Garmis som backuper, medan Sati sussade sött i ett hörn av soffan. Hon är lite trött av sig, Satamajan. Det var trevligt i allmänhet att prata tjejsnack med de gamla som vanligt, men i synnerhet att träffa Flodby, som man inte alltför ofta umgås med utanför innebandyn.
Jag och Satamaja drog oss hemåt inte alldeles för sent, och det var otroligt mysigt att komma hem till en varm och skön säng hos T. Hasselström efter en liten promenad i det kalla vinterlandskapet.

Jag och Satamaja vaknade upp imorse, eller jag vaknade själv upp för att inse att sati för längesen hade gått upp och börjat med frukosten, till ett fortfarande kallt och vackert vinterväder. Det var som en helt vanlig morgon för oss två små foster. Men helt plötsligt kläckte vi en idé. En alldeles lysande sådan. Det var nästan i den utsträckningen att snön smälte utanför huset av ljuset från vår briljanta idé. Efter att den hade kläckts växte en plan fram. Jag är taggad. Sati är taggad. Denna gång ska vi lyckas med vårat projekt, som jag helst vill kalla Lungsjön. Mer information kommer snarast möjligast, kan inte avslöja för mycket i nuläget. Vi ska sparka igång maskineriet så fort som möjligt i veckan.

Efter denna trevliga planläggning och dessa drömdiskussioner, begav jag mig hemåt med apoteket i Åkersberga c som mellanlandning. Jag var tvungen att hämta ut några piller. Men till min stora förargelse så var det stängt pga någon nedrans databas som inte fungerade eller dylikt. Jag hänvisades när jag vackert viftade med ett recept framför näsan på en apotekare till Täbys apotek, som tydligen hade öppet till fem istället. Jag tittade på klockan, som var prick tre, och suckade högt. Idag var verkligen den dagen som jag var tvungen att hämta ut de där förbannade pillrena.
Jag åkte in till Täby, gick till apoteket, skyndade mig tillbaka till stationen för att hinna med tåget snabbt hem. Troligt! Det hade gått för fem min sedan, så det enda rätta var att sätta sig ner argt med mp3 i öronen och vänta. Men det var ändå ganska vackert, eftersom snö och vinter gör mig sådär varm inuti.

Nu när jag kom hem var det Henrik Larsson i innebandyvärlden på teve. Henke! Lirar i Helsingborg! Otroligt trevligt. Jag och mor min satt som fastklistrade här i soffan och hojtandes följde matchen. Henke fick några byten ändå, och hade relativt mycket bollkontakt. Han är ju en stjärna, även om han inte har bollkontrollen så har han ett spelsinne som ingen annan. Kul o se, kul o se.

Drömmer, fantiserar och planerar vår stora idé. Önska önska önska att allt går ihop nu!

Nu är det dags för tyska plugg, prov imorgon. Studieren! ACHTUNG DIE KURVE! ...eller?

Pax Vobiscum!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha kul o se, kul o se... jag kan framför mig se dig stå och göra en redovisning samtidigt som du svänger med penna, böjer på knäna och säger "kul o se, kul o se.." hahahhahah :D troligt... <3

2008-11-23 @ 22:35:43
URL: http://paxvobiscum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0