OHOJ HÄMND

Ja, nu har jag och elvan tillbringat förmiddagen i stallet. Där fann vi både ostbågar och chips. Klart att det blir hamburgare! Pluggande eller ej, trefligt var det iaf <3

På väg hem träffade jag en liten glad och otrevlig gubbe aka Cillercarl. Jag tänkte och funderade fram och tillbaka, och har nu kommit fram till en slutsats. Eftersom de inte är mina vänner kan jag kanske möjligtvis göra den hämndaktion jag planerar, som är ganska ondskefull. Lite väl ondskefull för att komma från en moralkäring som jag. Eller som Cillercarl sa idag på tåget, jag har ju faktiskt moral, till skillnad från dem. Den enda nackdelen med det är att om de får reda på vad jag gjort, så kommer hämnden från oppostionen vara alltför farlig. Men, ack. Då har jag ändå fått uppleva den ljuva smaken av återbetalningens sötma på min tunga. Det är nog värt det. Inget att förlora, det gnäggar vi på!

Lungsjön och jullåtar bombarderar just nu mitt sinne. Lite sådär trevligt melankoliskt blir det då, som alltid. Men vill ändå rekommendera er käre läsare om den bästa jullåten som hörs ur min lilla Tryggves högtalare just nu och genom alla tider. Den får mitt hjärta att volta runt sex gånger i mitt bröst och därefter sätta sig i halsgropen tillsammans med gråten, nämligen;

A Spaceman Came Travelling-Chris de Burgh <3

Pax Vobiscum!

Kommentarer
Postat av: emilie

underbart, underbart var det. förutom att de renoverade hos grannen... det var ju därför vi inte pluggade... det störde oss.

men iaf- nu ska jag skriva ett inlägg. tillägnat dig. <3

2008-12-09 @ 21:59:03
URL: http://paxvobiscum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0