bababambambambambambababambam (tänd ett ljus)

En summering av ett hetsigt dygn: (och dyng)

Träning igårkväll, med penicillin i kroppen som är relativt slut vilket gör det hela lite mer tröttsamt och hetsigt.
Hem, hem hem och shoooff in i duschen, sminka, klä på sig, gå i raskt takt till tåget. Mot sherwoodskogen! Nej, men nästan. Tegelbruket var slutdestinationen. Oväntat va? Ja, jag ska inte gå dit men den fasansfulla domedag jag hade lämnat bakom mig behövde avslutas på ett (o)värdigt sätt. Alltså, el teglo. Marre med juicen klev på tåget och vi hetsade järnet. Väl framme och inne träffar man en viss Freddan som också var lite hets.
Eftersom jag inte hade köpt cancermedel innan var jag tvungen att (efter juicen, tequilan och ölen) gå på tiggarstråt. Kom inte långt. En fyrtioplussare bjussade sjysst nog på extra långa. Stod och förde ett trevligt samtal om SS-soldater, andra världskriget, demens och grupptryck. Som alla andra normala gör med en gammal skåning på bruket. Sedan dök det, jag vet inte riktigt varför eller hur, upp några glada gossar som visade sig vara från Spanien och Chile. Jag langade spanskan steg 5 och glassade satan. Fick med marre på en räkmacka och vips, dos cervezas para ti. Muchas gracias!
Satt och talade om penis-storlekar med en Panda, om att ta nattbussen med Ax och var bara allmänt packad med resterande Tibble-folk. Kul att komma till skolan idag. Man får väl sätta på sig det där välbekanta "ja, jag vet. Jag är bakis idag och skäms" -leendet som försvar på de skadeglada blickarna. Tegelbruket var alltså en enda stor dimmig hets.
Idag, medan jag hade det där ovannämnda leendet på läpparna, hetsade jag mig igenom ett boksamtal. Där ingen utom tre pers hade läst böckerna i fråga. Det var intressant att se hur mkt skit man kan få att låta som något meningsfullt innehållsrikt tal.
Sedan var det hets till Täby c för att dinera med järngänget, där marre fattades. Vidare hets till berga och träning igen. Den var mardrömsaktig. En pulserande huvudvärk som legat och grott hela dagen bröt nu ut till fullo. Hemsk, extrem och bultandes gav den sig till känna under pp-övningar och matchspel. Antar att man mår som man förtjänar, bultandet var troligen resultatet av hetsen från nattens äventyr.

Och tack ff, för uppvakningen på nattbussen hem. "Man ser så jäkla ful ut när man sover med öppen mun!" Jag vet. Addar lite dregel på det så kommer du inte kunna slafa inatt.

På tal om slafa. Det är dags! Lite HP på den också!

Hetsa vidare, soldater!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0